Ücretsiz Dış Ticaret Eğitimi Başvuruları Başladı.
Değerli Üyelerimiz,
Çarşamba Ticaret ve Sanayi Odası’nın Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen
‘’Çarşamba TSO ile Adım Adım İhracat Yapıyoruz.’’ Projesi kapsamında
32 Saatlik Ücretsiz Dış Ticaret Eğitimi gerçekleşecektir.
Dış Ticaret Eğitimi
Eğitim Tarihleri: 30 Eylül – 3 Ekim 2024
Eğitim Saatleri: 09:00 / 17:00
Form Son Doldurma Tarihi: 24.09.2024
Link: https://forms.gle/PmDdurEiPsD6WxYV9
1. gün ( 30 Eylül 2024 –
Pazartesi)
· Dış Ticarete giriş
· Dış Ticarette Temel Kavramlar Dış
ticarette kullanılan kavramlar ICC, GTIP, navlun, konsimento, ordino, swift vb.
kavramların açıklanması
· Dış ticarette teslim şekilleri
· Dış ticarette ödeme şekilleri
· Dış ticarette kullanılan belgeler
2. gün ( 1 Ekim 2024 – Salı)
· Dış ticarette lojistik süreçlerinin
yönetimi
· Dış ticarette örnek uygulama
· İhracata hedef pazar analizi
3. gün ( 2 Ekim 2024 – Çarşamba)
· İhracatta müşteri bulmak teknikleri
· İhracatta yeni nesil sanal zeka
uygulamalarının kullanımı
· İhracatta karbon ayak izi uygulama
süreçleri
· İhracatta markalaşma süreçlerinin
yönetimi
4. gün ( 3 Ekim 2024 – Perşembe)
– Protokol Katılımlı Sertifika Töreni
· İhracat departmanı için İK İnsan
Kaynakları sürecinin yönetimi
· E-ticaret ve e-ihracat süreçlerine
geçisin yönetilmesi
· İhracatta devlet desteklerinin
kullanılması
· Dış Ticaret danışmanlık içeriğinde
· Firma checkuplarının yapılması
Firmalara ait Mevcut durum analizi , yönetim yapıları, ihracatta sektörel
varlıkları, tedarik zincirleri, markalaşma ve dijitalleşme yapıları, çalışan
yapıları ve ihracata yönelik SWOT analizlerinin oluşturulması, ihracata konu
olan ürünün belirlenmesi, işletmenin ihracata başlama yada ihracat sürecindeki
sorunlarının belirlenmesi,
· Firmanın ihracat ürünü için güncel hedef pazar ülkelerin belirlenmesi 1 ürün için çalışma yapılacaktır, o ülkelere girişteki yasal sorumlulukların ve belgesel gerekliliklerin belirlenmesi, hedef pazar ülkeler hakkında genel ülke bilgileri Firmanın ihracat sürecinde rakiplerinin incelenmesi, rakipler analizi matrisinin oluşturulması, her firma için firma özelinde hedef fuarlarının belirlenmesi, bölgesel ve çok taraflı işbirliği platformlarının belirlenmesi ve ihracatta strateji planının oluşturması konu baslıkları yer almaktadır.